Ekonomi

GM Cruise, güvenlik incelemesinden sonra zorluklarla karşı karşıya

General Motors’un otonom sürüş birimi Cruise, bir güvenlik incelemesinin robotaksilerin şehir sokaklarına hazır olup olmadığına dair endişeleri artırmasının ardından güveni ve düzenleyici onayı yeniden kazanmak için zorlu bir yolda. Geçen hafta kritik bir güvenlik raporunun yayınlanmasının ardından GM Salı günü yaptığı açıklamada, Cruise’un yıllık bütçesinden yaklaşık 1 milyar dolar kesinti yapacağını ve Mart ayında yayınlanması beklenen güncellemeyi süresiz olarak erteleyeceğini duyurdu.

Cruise tarafından hazırlanan güvenlik raporu, Ekim ayında San Francisco’da bir Cruise aracının bir kadını sürüklediği olay sonrasında tüm ABD filosunun karaya oturmasına yol açtı. Hukuk firması Quinn Emanuel tarafından hazırlanan raporda Cruise, kazanın ardından kanıtları düzenleyicilerden ve halktan saklamakla suçlandı. Sonuç olarak, Kaliforniya yetkilileri Cruise’un eyalette faaliyet gösterme lisansını iptal etti ve Ulusal Karayolu Trafik Güvenliği İdaresi (NHTSA), Cruise’un araçlarının geri çağrılması emrini verdi.

Cruise’un turuncu ve beyaz Chevrolet Bolts’unun yeniden faaliyete geçmesine giden yol, mevzuatla ilgili aksaklıklarla dolu. Şirketin Kaliforniya Kamu Hizmetleri Komitesi ve Motorlu Taşıtlar Bakanlığı’nın yanı sıra düzenleyici otoritelerin incelemesinden geçmesi gerekiyor. Cruise ayrıca ABD Adalet Bakanlığı ve Menkul Kıymetler ve Borsa Komisyonu tarafından yürütülen soruşturmaları da açıkladı ancak bu soruşturmaların ayrıntıları verilmedi.

GM CEO’su Mary Barra, Cruise’un geçen yıl 2,7 milyar dolar vergi öncesi zarar açıklamasına ve 1,9 milyar dolar nakit yakmasına rağmen otonom araç işine olan bağlılığını yeniden doğruladı. Şirket ayrıca kesintilere yanıt olarak iş gücünü dörtte bir oranında azalttı.

Cruise sözcüsü Erik Moser, sorunları çözmek için şirketin, düzenleyiciler ve halk nezdinde güveni yeniden tesis eder etmez, kontrollü sürüşün olduğu bir şehirde yeniden açılmayı hedeflediğini söyledi. Ancak şirket içi tartışmalar, Cruise yöneticilerinin bir dizi işçiyi dördüncü çeyreğe kadar şehir sokaklarında robotaksi beklememeleri konusunda bilgilendirdiğini gösteriyor ancak Moser, tamamen sürücüsüz sürüşlerin geri dönüşü için belirli bir zaman çizelgesi sunmadan bu iddiaya karşı çıktı.

Cruise’un, Houston ve Dallas’ı yeniden lansmanı için potansiyel şehirler olarak gördüğü ve az sayıda araçla ve yolcusuz lansman yapmayı planladığı bildiriliyor. Bu, Cruise’un San Francisco’da yaklaşık 300 tam otonom araca sahip olduğu ve en az 10 şehre genişlemeyi hedeflediği geçen yıla göre önemli bir adım.

Otomotiv teknolojilerinde uzmanlaşmış hukuk profesörü Matthew Wansley, güvenin önemini vurguladı ve Cruise’un düzenleyicilerin ve halkın güvenini yeniden kazanmada değerli bir zorlukla karşı karşıya olduğunu öne sürdü.

Ekim ayındaki kazayla ilgili daha fazla ayrıntı, mühendislik firması Exponent tarafından yapılan teknik analizde ortaya çıktı; bu analiz, Cruise aracının kadının konumunu doğru bir şekilde tespit edememesi ve çarpışmadan sonra duramaması da dahil olmak üzere çok sayıda arızaya işaret ediyordu.

Bu zorluklara rağmen Barra, Cruise teknolojisinin insan sürücülerden daha güvenli olduğunun kanıtlandığını savundu. Bu arada şirket, teknolojisini geliştirmek için gereken işçileri işte tutmak için çalışıyor.

Cruise, bütçe kesintilerinin yanı sıra kurumsal ofislerde ücretsiz yemek gibi bazı işyeri avantajlarını da ortadan kaldırdı. Bu aydan itibaren çalışanlara yemek ve baristaların servis ettiği kahve için ücret ödenmeye başlanacak ve bu da şirket içinde maliyetleri düşürmeye yönelik daha geniş bir çabaya işaret edecek.

InvestingPro İçgörüleri

General Motors (GM), sürücüsüz araç ünitesi Cruise’un mevzuat sorunlarının çalkantılı sularında yol alırken, yatırımcılar ve sektör gözlemcileri şirketin mali sağlığını ve piyasa performansını dikkatle izliyor. InvestingPro’nun gerçek zamanlı verileri GM’nin pazardaki mevcut konumunun bir resmini çiziyor. 53,77 milyar dolarlık piyasa kapitalizasyonu ve 5,35 gibi çok düşük bir fiyat/kazanç (F/K) oranıyla GM, kısa vadeli kazanç büyümesine kıyasla indirimli işlem görüyor gibi görünüyor. Bu durum, 2023’ün üçüncü çeyreği itibarıyla son on iki ay için düzeltilmiş F/K oranı olan 5,21 ile daha da vurgulanıyor.

InvestingPro Tips, GM hisselerinin geçen hafta toplam %9,94’lük toplam fiyat getirisi ve son üç ayda %35,67’lik etkileyici bir getiri ile kayda değer bir getiri elde ettiğinin altını çiziyor. Bu rakamlar şirketin hisseleri için kısa vadeli güçlü performansa işaret ediyor. Ayrıca analistler önümüzdeki dönem için kazançlarını yukarı yönlü revize ederek hisse senedi için potansiyel bir yükselişe işaret etti. Bununla birlikte, Göreceli Güç Endeksi’ne (RSI) göre hisse senedinin şu anda aşırı alım bölgesinde olduğunu ve bu durumun yatırımcılar arasında ihtiyatı işaret edebileceğini belirtmekte fayda var.

GM’ye yatırım yapmayı düşünenler için InvestingPro aboneliği için özel yılbaşı indiriminden yararlanmak faydalı olabilir. İndirim %50’ye varan indirim sunar ve 2 yıllık InvestingPro+ aboneliği için geçerlidir. SFY24veya 1 yıllık abonelik için SFY241 Kupon kodunu kullanarak ekstra %10 indirim elde edebilirsiniz. Platformda, GM’nin güçlü bir serbest nakit akışı getirisine ve düşük kar oranına işaret eden değerlemesi hakkında bilgiler de dahil olmak üzere daha fazla InvestingPro İpuçları mevcut olduğundan, yatırımcılar şirketin mali durumu ve piyasa konumu hakkında kapsamlı bir anlayış kazanabilirler.

GM’nin Cruise ile yapacağı gezi kesinlikle mali görünümünü etkileyecektir ve en son veriler ve uzman analizlerinden haberdar olmak, bilinçli yatırım kararları almanın anahtarı olabilir.

Reuters bu makaleye katkıda bulunmuştur.

Bu makale yapay zeka desteğiyle oluşturulmuş, tercüme edilmiş ve bir editör tarafından incelenmiştir. Daha fazla bilgi için Şartlar ve Koşullarımıza bakın.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu